fbpx

Liker du å jobbe med kampanjeplaner og optimalisering av annonser?

Har du lyst til å jobbe i et spennende AdTech selskap med store ambisjoner for fremtidig vekst? Har du bakgrunn fra markedsføring, media eller annonsestyring? Da bør du lese videre. Vi i Medievikar har nemlig fått i oppdrag av Kobler, å finne en tilpasningsdyktig Customer Success Manager som skal forvalte deres kunders interesser. Kobler er det norske AdTech-selskapet som har planer om å ta opp kampen mot Google og Facebook, med sin plattform for målrettet kjøp av reklame. I motsetning til andre annonseplattformer, er Kobler helt fri for persondata. I stedet er plattformen basert på kontekstuell kommunikasjon, som skal hjelpe annonsørene med å treffe bedre med sin digitale annonsering, med annonser plassert i riktig kontekst.

Stillingen er for deg som trives med å ha god oversikt over ditt område, og er i stand til å ta raske beslutninger og komme med forslag til gode løsninger. Du liker å jobbe et sted som har flat struktur, og i en jobb med kort vei fra ide – til å kunne sette det ut i live. Du vil ha tett kundedialog, så rollen er for deg som er glad i folk. Vi ser ikke bort ifra at en med kremmerånd vil trives i rollen. Du kan lese mer om deres nyopprettede Customer Success Team her, hvordan de jobber med kontekstuell annonsering her og Kobler sine planer for resten av året her. Kobler holder til i innovasjonshuset Epicenter. Som Customer Success Manager vil du sitte i team sammen med de to andre som i dag jobber med customer success, og samarbeide tett opp mot salg og utvikling

Stillingen er 100% og er et engasjement. Oppstart er i juni 2021 med 6 måneders varighet, med mulighet for forlengelse. Alle henvendelser vedrørende stillingen rettes til Marianne Thorvik i Medievikar, mail: Marianne@medievikar.no

 Kobler tilbyr
✔ I Kobler får du muligheten til å jobbe i et spennende selskap i rivende utvikling, sammen med en gjeng med mennesker med gode ideer, gjennomføringsevne og pågangsmot.
✔ Selskapet er i vekst, så for den rette personen vil det være store utviklingsmuligheter på sikt. Miljøet er lite og består av analytiske teknologer og kloke kommunikatører.
✔ Kobler holder til i moderne lokaler sentralt i Oslo, i innovasjonshuset Epicenter. Her jobber du side om side med andre raskt voksende digitale selskaper, i et dynamisk og innovativt miljø.

Customer Success – opplæring og optimalisering
I samarbeid med kunden vil du utarbeide kampanjeplaner og budsjetter. Basert på kampanjeplanen vil du jobbe med å finne riktig retning og kontekst for kundens annonser, og deretter definere aktuelle søkeord / tematikker / målgrupper for kampanjen. Du vil ha ansvar for å følge opp kampanjen og optimalisere den underveis ved å gjøre løpende tiltak og justeringer som sikrer best mulig effekt av annonseringen. Resultatene fra annonsene skal sammenfattes i en sluttrapport, med en beskrivelse av de tiltak som ble gjort underveis og analyse av virkning.
 
Målet er at kundene på sikt skal kunne være selvbetjente på Koblers plattform. Det er derfor et ønske at du med tiden kan bistå kundene med opplæring og veiledning, slik at de selv kan legge opp og styre kampanjer selv.

Du har sannsynligvis utdanning eller erfaring innen markedsføring. Du har erfaring med annonsestyring i ulike kanaler og har jobbet hands-on med ulike digitale verktøy – gjerne annonseverktøy som Facebook Ads, Google Ads, DoubleClick, Adform, analysesystemer etc. For å fungere godt i denne rollen er det imidlertid også viktig at du har god forbrukerinnsikt og at du liker å holde deg oppdatert på nyhetsbildet. Du må kunne tenke kreativt rundt kampanjeplasseringer og tørre å utforske det store mulighetsrommet som ligger i å «hekte» annonser på aktuelle nyhetssaker og annet innhold. Tatt dette i betraktning, tror vi at aktuelle kandidater for denne rollen kan komme fra en rekke ulike bakgrunner. Kanskje har du erfaring fra traffic-management, yield-management, annonsesalg, mediebyrå eller lignende? Eller kanskje du har jobbet journalistisk, med markedsføring, eller en kombinasjon av dette? Du må snakke norsk flytende for denne rollen, men også være komfortabel med engelsk som er arbeidsspråk, ettersom miljøet i Kobler er svært internasjonalt.

Personlige egenskaper som vektlegges

  • Kreativ
  • Analytisk
  • Selvstendig og selvhjulpen
  • Trygg og proaktiv
  • Serviceinnstilt

Kobler holder til på Pilestredet i Oslo som til vanlig vil være ditt arbeidssted, men de praktiserer hjemmekontor inntil videre.

Aktuelle kandidater blir kalt inn til intervju fortløpende. Du oppfordres derfor til å søke snarest! Send oss din CV og svar kort på følgende spørsmål:

  • Hvordan kan din erfaring og kompetanse løse oppgaver knyttet til stillingen?
  • Hva er din motivasjon for å søke stillingen?
  • Hvorfor tror du at du er en god match for arbeidsgiveren?

Alle henvendelser og spørsmål vedrørende stillingen eller rekrutteringsprosessen rettes til Marianne Thorvik i Medievikar, mail: Marianne@medievikar.no

LES MER OG SØK HER

Om Kobler

Ved hjelp av sin egenutviklede plattform for målrettet kjøp av reklame matcher Kobler innhold med budskap. Kobler samarbeider med landets største mediehus, og hjelper annonsører med å plassere konkrete og kreative budskap i relevante redaksjonelle miljø. Selskapet holder til på Epicenter i Oslo.

Søknadsfrist

Stillingen er aktiv, søk snarest

Oppstart

Juni 2021

Type stilling

Engasjement

Se også:

Se ledige stillinger