fbpx

Reklamebyrå søker ny kreativ kraft

En bakgrunn ikke helt som alle andres? Rett fra skole og ingen byråerfaring? På vegne av kunde søker vi nå etter en grafisk designer som brenner etter å få utfolde seg kreativt innen brandingfaget. Og som tør å gå egne veier.

Byrået som dyrker hverandres ulikheter

For kan de virkelig nyskapende ideene og konseptene komme ut av et miljø der alle har en bakgrunn som ligner på hverandres? Eller kan det være at større åpenhet til nye perspektiv, ny teknologi, nye personligheter og nye kulturer gir en bedre grobunn for å kunne skape kreative arbeider som utfordrer og begeistrer på nye måter?

Når byrået nå skal ansette en ny grafisk designer, er de ekstra nysgjerrige på deg som har en annerledes og litt utradisjonell profil, sammenlignet med grafiske designere/andre kreatører flest. Kanskje er du rett og slett litt «unorsk». De ønsker at du skal komme inn med din egenhet og sette ditt personlige preg på byrået og deres arbeider.

Litt om rollen og ønskede kvalifikasjoner

Dine arbeidsoppgaver vil hovedsaklig være å utvikle visuell identitet for bedrifter og lage designmanualer beregnet for alle flater. Da er det selvsagt en stor fordel om du har god kjennskap til adobepakken og har relevant utdanning, for eksempel innen branding eller kreativ kommunikasjon. Som grafisk designer vil du jobbe med svært kjente merkenavn, både nordiske og internasjonale. Du må derfor være godt over snittet interessert i identitet og merkevarebygging. Du vil ha noe direkte kundekontakt, i samarbeid med kollegaer. Du vil være med på å presentere og argumentere for ditt design ovenfor kunden, så det er viktig at du oppleves som en trygg og tillitvekkende person i kundemøter.

Et kreativt og multikulturelt miljø

Miljøet er multikulturelt og det er derfor viktig at du selv har forståelse for forskjellige kulturer. Kanskje har du studert i utlandet eller kanskje du har internasjonal bakgrunn? Du behøver ikke ha jobbet i Norge tidligere og du behøver ikke ha byråerfaring fra før. Faktisk er det en fordel dersom du har maks 2 års erfaring. Du må være motivert for å gå inn i en stilling der rammene ikke er etablert, men mulighetene desto større for at du skal kunne vokse og utvikle deg. Nyutdannede oppfordres til å søke.

LES MER OG SØK

Søknadsfrist

Snarest

Oppstart

Etter nærmere avtale

Vikariat/Fast stilling

Stillingen er 100% fast

Om oppdragsgiver

Oppdragsgiver er et stort reklamebyrå med kontorer både i Norge og i utlandet. I Oslo jobber det omtrent 40 personer. Reklamebyrået er kjent for kreative og nyskapende prosjekter, som har som mål å utfordre det etablerte og bygge kultur av merkevarer. Ved å kombinere strategi, konsept, utførelse og teknologi skaper de reklamekampanjer som skiller seg ut og blir lagt merke til.