fbpx

Si hei til Eline, den nye praktikanten til Medievikar! 

I likhet med store deler av resten av landet, satt Medievikars ansatte fordelt på hvert sitt hjemmekontor og gjorde det vi kan best: jakte iherdig etter nye markedstalenter til våre samarbeidspartnere. Lite visste vi at det i nær fremtid kom til å dukke opp en mulighet om å få en praktikant med på laget, men da Eline datt ned i fanget vårt, ble det tydelig at dette måtte vi få til.

Eline Andersen har flere års erfaring fra mediebransjen, og har lang erfaring fra ulike digitale kanaler som: programmatiske kjøp, sosiale medier, Google Ads og SEO, i tillegg til å jobbe med innholdsproduksjon. Hun har sin utdannelse fra Handelshøyskolen BI og Noroff Fagskole. Her har hun tatt bachelor innen PR og markedskommunikasjon, og deretter gått ett år på digital markedsføring. Med andre ord kjenner hun til et bredt spekter av kanaler innenfor markedsføring, i tillegg til å ha solid markedsføringskompetanse fra skolebenken. 

Brikken hun manglet for videre karriere

Andersen har bred erfaring innen markedsføring, men har et ønske om å kunne jobbe med markedsføring OG rekruttering. Derfor var det med stor glede vi i Medievikar ville gi plass til en praktikant med Elines bakgrunn. Vi kan gi Eline et innblikk i rekrutteringsbransjen, samtidig som vi kan dra nytte av all kunnskapen hun allerede besitter. Noe vi helt klart vil kalle en vinn-vinn situasjon!

 —  Jeg ønsket å bli praktikant hos Medievikar for å kunne bruke min kunnskap fra mediebransjen i kombinasjon med å jobbe enda tettere med mennesker. Å jobbe i enda større grad med mennesker har lenge vært en drøm for meg. Så da jeg fant ut at det finnes en stilling hvor jeg kan jobbe med en kombinasjon av de to beste områdene jeg vet om, markedsføring og mennesker, var det denne retningen jeg ville gå, forteller Eline.

Marianne Thorvik, daglig leder i Medievikar, er veldig glad for at akkurat Eline valgte å ha praksisplass hos Medievikar.

— På samme måte som Medievikars rekrutterere, har også Eline bransjeerfaring innen markedsføring og kommunikasjon. Det er viktig, for skal du lykkes som rekrutterer i vår bransje er det avgjørende at du har god kunnskap om fagområdene. Vi pleier å si at du må nesten ha vært der selv for å ha forståelse for stillingen du skal rekruttere til. Eline har gått i gang med oppgavene med stor iver, og har allerede skrevet flere artikler og postinger på Instagram for å gjøre Medievikar mer synlig. I og med at vi alle har hjemmekontor, er det ingen hindring at vi per nå ikke har ledig kontorplass til henne. Det er fin utsikt fra Medievikar sine kontorer i 10. etasje i Møllergata, men det ser ut som om hun har fin utsikt fra hjemmekontoret sitt på Nesodden også! Det har jeg sett på møtene våre på Teams, sier Marianne Thorvik, daglig leder i Medievikar.

Derfor falt valget på Medievikar

Eline forteller at for henne er en arbeidsplass mye mer enn et sted man er på fra 09 – 17 hver dag. Hun inspireres av kunnskapen sine kollegaer besitter, og menneskene hun jobber med.

 — Jeg likte Medievikar fra første samtale. For meg er det viktig å være hos en arbeidsgiver som både kan gi meg gode utviklingsmuligheter, samt ta vare på sine ansatte og sørge for at de har det bra på jobb. Derfor var valget enkelt når det gjaldt hvilken bedrift jeg ønsket å jobbe hos. De ansatte er både faglig sterke og dette er rett og slett drømmejobben. Her får jeg brukt min kompetanse og markedsføringsbakgrunn, i tillegg til å få en større kompetanseheving innenfor markedsføring og rekruttering. Jeg gleder meg stort til over denne gode muligheten jeg har fått, forteller Eline muntert.

Vil du vite mer om Medievikar, eller trenger du folk til stillinger innen kommunikasjon, markedsføring eller design? Ta kontakt!