fbpx

Slik blir du headhuntet i kommunikasjonsbransjen

Har du lurt på hva du selv kan gjøre for å bli headhuntet til en stilling i kommunikasjonsbransjen? I dette intervjuet med KOM24 gir daglig leder i Medievikar, Marianne Thorvik, sine beste tips!

Link til intervjuet hos KOM24: – Det er viktig å huske at du ikke alltid kommer til dekket bord. Du må ofte dekke bordet selv.

I intervjuet kan du lese Mariannes beste tips til konkrete ting du selv kan gjøre for å fange rekruttererens oppmerksomhet, både som aktiv og passiv jobbsøker. Et av Mariannes tips er å legge inn en åpen søknad hos rekrutteringsselskapet:

– Drømmestillingen din trenger ikke være hos oss akkurat når du ønsker det, men den kan dukke opp senere. Derfor er det viktig å legge inn en åpen søknad så vi kan lese den når det kommer inn, sier hun til KOM24.

Her kan du legge inn åpen søknad hos Medievikar. Vi tar alltid imot åpne søknader og har ikke tall på hvor mange kandidater som har fått jobb etter å ha registrert en åpen søknad! Mange av stillingene vi jobber med blir aldri annonsert annet enn til registrerte kandidater og vi jobber aktivt med kandidatbasen i disse tilfellene. Om du da har inne en åpen søknad hos oss allerede, er sjansen større for at vi legger merke til deg og raskt kan få et godt innblikk i din erfaring og kompetanse.

Marianne Thorvik er utdannet grafisk ingeniør og har i tillegg studert sosiologi. Hun har lang erfaring fra medie- og reklamebransjen, blant annet som grafisk designer, prosjektleder og produksjonsrådgiver.