fbpx

Nicoline fikk drømmejobben

Vi har snakket med Nicoline Larsen som fikk fast jobb som digital markedsfører hos Coop, etter at hun hadde et engasjement gjennom Medievikar. Nå jobber hun med lojalitetsprogrammet til Coop, med ulike partnere som blant annet YX, Circle K, Ving og Storebrand.

Fra startup til fast jobb som digital markedsfører

Nicoline har en bachelor i kreativ markedsledelse fra Høyskolen Kristiania. Etter studiene var hun med på en startup av et mediebyrå. Der fikk hun erfaring med å hjelpe små og mellomstore bedrifter med synlighet og markedsføring på nett, noe hun stortrivdes med.

Hadde omstendighetene vært annerledes kunne jeg gjort det livet ut! Jeg lærte alt fra regnskap, lønn, pensjon og forsikring og lignende. Sånne ting man ikke tenker over på samme måte ellers. Jeg anbefaler alle som har mulighet til å være med på en startup, forteller Nicoline med et smil om munnen.

Les også om Dag Erik Kongslie og Hogne Totland sin erfaring med Medievikar

Stod i limbo, men fikk selvtilliten hun trengte

På et tidspunkt hadde Nicoline et behov for trygghet og stabilitet. Hun gjorde et Google-søk og kom over Medievikar. Nicoline bestemte seg for å sende inn en åpen søknad, og ble snarlig kontaktet av en rekrutterer fra oss. Nå skulle hun få hjelp til å finne den rette jobben, og derfra synes Nicoline at alt gikk veldig fort.

Nicoline fikk i første omgang tilsendt to stillinger av en av våre rekrutterere, hvor hun følte at begge stillingene var å sikte høyt. Hun stod i limbo, men ble dyttet i riktig retning til å ta et valg. Nicoline valgte til slutt å søke på jobben i Coop, som var den stillingen hun synes var mest spennende. Dette var en stilling hun ellers ikke ville søkt på, da hun følte hun ikke hadde nok erfaring. Men, rekruttereren så potensialet i Nicoline og ga henne den selvtilliten hun trengte. 

Rekruttereren hadde troen på meg. Det var fint som ung arbeidssøker å ha noen som sa at CV-en min var bra, og at jeg hadde den kompetansen de så etter, sier Nicoline. 

Nicoline ble veldig glad da hun fikk bekreftet av Medievikar at Coop likte CV-en hennes og inviterte henne til et intervju. Det hele resulterte i et engasjement, som nå er blitt til en fast stilling!

Jeg vil jobbe her til jeg blir pensjonist, forteller Nicoline entusiastisk.

Nicolines jobbhverdag som digital markedsfører

I Coop jobber Nicoline som digital markedsfører, i et team som heter Partner. Der jobber hun med lojalitetsprogrammet og eksterne partnere. Hun utformer en plan for hvilke partnere som er synlige i de interne kanalene, nyhetsbrevet og i appen, samt kampanjer for Coop. Nicoline jobber med kundereiser for å hele tiden gjøre det enkelt for kundene å benytte seg av kampanjene. 

Nicoline trives svært godt i sitt arbeidsmiljø og synes dette er det beste med jobben. 

Kollegaer er utrolig viktig og spesielt i en sånn tid som vi er i nå. Jeg blir veldig inspirert til å gjøre det bra av å jobbe med så dyktige folk, der man får mye tillit og alle heier på hverandre! Da blir jeg gira til å gjøre det beste jeg kan! Det er utrolig morsomt å jobbe med så mange bedrifter og bransjer, samtidig som jeg er en del av en så trygg paraply som Coop, sier Nicoline.

Nicolines tips til andre arbeidssøkende

Avslutningsvis oppfordrer Nicoline andre til å ta et vikariat eller engasjement, siden det er et tøft arbeidsmarked og da kan en slik mulighet gi deg inngangsjobben.

Det er kun positivt å ha et vikariat eller engasjement på CV-en. Det ser bedre ut med et vikariat i seks måneder, enn å ha jobbet et sted i bare seks måneder! Da kan du få muligheten til å teste deg et sted du kanskje ikke ville prøvd deg på i utgangspunktet. Kanskje søker du noe tryggere, men enten leder dette deg til en fast ansettelse eller så gjør det deg noen erfaringer rikere, forteller Nicoline.

Fant drømmejobben

Å finne drømmejobben var ikke så enkelt for Nicoline å finne selv, men hun mener det var god veiledning og oppløftende ord som gjorde at hun turte å søke på en stillingen som i senere tid endte med å være hennes drømmejobb.

Det kan hende jeg var veldig heldig, for jeg vet ikke om det går like raskt og sømløst for alle, som for meg. Hvis du lurer på noe, kontakt Medievikar. De er der for deg og støtter deg. Jeg tror det er viktig og når man er så heldig å ha den muligheten, så burde man benytte seg av den, forteller Nicoline. 

Er du nysgjerrig på nye jobbmuligheter innen markedsføring, kommunikasjon eller design?
Lag din kandidatprofil i vår database og registrer din CV-her, bli også med i vår Facebook-gruppe Raske Mediejobber for eksklusiv tilgang på jobber før de blir offentlige.

Skrevet av: Ida Dehlin og Katinka Oulie Rosbach