fbpx

Vi har fått intern i digital markedsføring!

Vi som jobber med rekruttering til stillinger innen markedsføring, vet hvor viktig det er at man som markedsføringsstudent får muligheten til å prøve seg ut i arbeidslivet. Et internship kan være veien å gå for å få relevant praktisk erfaring og mulighet til å opparbeide seg arbeidsprøver som kan komme godt med når man etter hvert skal søke jobb i bransjen. Derfor hadde vi også lyst til å tilby en praksisplass hos oss i Medievikar. Hils på vår nye intern innen digital markedsføring, Katinka!

Vi er veldig glade for å kunne introdusere vår intern dette halvåret, Katinka Oulie Rosbach! Katinka er 28 år, kommer fra Oslo og har tidligere jobbet som videoprodusent og som produksjonsassistent innen TV. Hun har også svennebrev som mediegrafiker. Nå tar hun årsstudiet Digital Markedsføring ved Noroff, for å utvikle seg videre på vei mot drømmejobben som innholdsprodusent. Katinka er hos oss en dag per uke, hvor hun får jobbe med våre egne markedsaktiviteter i Medievikar, som annonsering i sosiale medier, innholdsproduksjon og utsendelse av nyhetsbrev. Under kan du lese mer om Katinka.

Fortell litt om studiet ditt, Katinka!

Jeg tar et studieprogram som heter Digital Markedsføring ved Noroff i Oslo. Studiet går over ett år og gir oss en innføring i markedsføring på nett og i sosiale medier og hvordan vi holder oss oppdatert på nye trender og markedskanaler. Lærerne ved studiet har stort fokus på utvikling av praktiske ferdigheter og mestring. Vi får stadig nye øvingsoppgaver, både fiktive og reelle fra arbeidslivet. På den måten blir vi forberedt til vi selv skal entre arbeidslivet.

Hvordan fikk du internship hos Medievikar?

Vi har siden første studiedag blitt oppmuntret til å bygge nettverk og praktisere det vi lærer gjennom et internship. Jeg ble tipset av fagansvarlig om at Medievikar var interessert i en intern og etter et par samtaler med Medievikar ble vi enige! Nå er jeg her en dag i uken frem til sommeren.

Hva er dine favorittverktøy som digital markedsfører?

Det finnes så mye spennende jeg ikke har vært borti enda, men av de verktøyene jeg har testet ut det siste året må jeg nesten si Semrush, Hubspot og Canva. I tillegg sverger jeg til Adobe-pakken.

Hva gjør du som intern hos Medievikar?

Til nå har jeg vært med å produsere nyhetsbrev, bistått i skriving av stillingsannonse og lært flere triks i Canva som jeg ser at jeg også kan få bruk for i studiet. I løpet av de neste månedene jeg er hos Medievikar håper jeg å lære enda mer om hvordan de utfører deres digitale markedsføring og at jeg får testet meg videre i de ulike verktøyene de benytter. Jeg gleder meg til det videre samarbeidet og jeg er takknemlig for at de tok sjansen på å ta meg inn som intern hos dem. Med det ønsker jeg å oppfordre flere bedrifter til å ta inn studenter som interns! Det vil gi både studenten og bedriften verdifull lærdom og erfaring.

Katinka Oulie Rosbach
Foto: GRA2 (grafisk) ved Noroff

By |25. februar, 2021|Nyheter fra Medievikar|